Direct zelf regelen
Het termijnbedrag is het bedrag dat je maandelijks betaalt als voorschot op je definitieve energierekening. Dit bedrag is onder andere gebaseerd op jouw ingeschatte verbruik en de tarieven die je betaalt.
Op de definitieve energierekening, oftewel de eind- of jaarafrekening, verrekenen we de betaalde termijnbedragen met jouw daadwerkelijke energiekosten.
aanpassen?
Je kunt jouw termijnbedrag aanpassen via Mijn omgeving. Ga hiervoor naar "Mijn profiel" en klik op "Termijnbedrag".
Waarom kan ik mijn termijnbedrag
niet verder verlagen?
We berekenen hoe hoog je termijnbedrag ongeveer moet zijn om aan het einde van het contractjaar niet of nauwelijks bij te hoeven betalen. Op basis van deze berekening, staan we je toe om jouw termijnbedrag tot een bepaald maximum te verlagen.
verhoogd?
Wij berekenen continu of jouw termijnbedrag nog aansluit bij de daadwerkelijke energiekosten die je maakt. Dit kan bijvoorbeeld afwijken als jouw tarieven zijn gewijzigd, of als je (veel) meer verbruikt dan van tevoren was ingeschat. Als wij van mening zijn dat jouw termijnbedrag niet meer aansluit bij de kosten die je maakt, communiceren we dit met je. In veel gevallen adviseren we je dan alleen om je termijnbedrag te verhogen, maar in sommige gevallen verhogen we ook zelf het termijnbedrag voor je.
contactgegevens aanpassen?
Je kunt jouw contactgegevens, zoals je telefoonnummer, e-mailadres en correspondentieadres eenvoudig aanpassen via mijn omgeving. Ga hiervoor naar "Mijn profiel" en klik op "Mijn gegevens". Lukt dit niet? Bel of chat dan met onze klantenservice, wij helpen je dan verder.
overzetten naar iemand
anders?
Je energiecontract staat op jouw naam en kan dus niet worden overgezet naar iemand anders. Je zult dan jouw energiecontract moeten stoppen en een nieuw energiecontract op naam van iemand anders moeten starten.
rekeningnummer aanpassen?
Je kunt je rekeningnummer eenvoudig aanpassen via mijn omgeving. Ga hiervoor naar "Mijn profiel" en klik op "Mijn gegevens". Lukt dit niet? ? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je dan verder.
wijzigen?
Het is niet zomaar mogelijk om de datum waarop wij de automatische incasso doen, te wijzigen. Kan het echt niet anders? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je dan verder.
doorgeven?
Je kunt jouw verhuizing zelf regelen via mijn omgeving. Ga hiervoor naar "Mijn profiel" en klik op "Verhuizing doorgeven". Volg daarna alle stappen en de verhuizing is geregeld. Zo simpel is het! Word je hier liever bij geholpen? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je dan verder.
maar ik verhuis nog niet
direct. Hoe werkt dit?
Het kan voorkomen dat je tijdelijk twee woningen hebt. Bijvoorbeeld als je een nieuwe woning hebt gekocht, terwijl je jouw oude woning nog niet hebt verkocht. Zodra je de sleutels ontvangt van je nieuwe woning, ben je wel al verplicht om daar een energiecontract af te sluiten. Je hebt dan dus tijdelijk een energiecontract op twee locaties nodig.
Via mijn omgeving geef je zelf jouw verhuizing door. Hier kun je de verhuisdatum (naar je nieuwe locatie) en uithuisdatum (vanuit je oude locatie) invoeren. Je mag maximaal drie maanden overlap hiertussen hebben. Oftewel: je mag maximaal drie maanden twee locaties op hetzelfde energiecontract hebben. Heb je langer energie nodig op twee locaties? Dan zul je voor jouw nieuwe locatie een nieuw energiecontract bij ons moeten afsluiten.
tijdelijk stopzetten?
Het is niet mogelijk om je energiecontract tijdelijk te pauzeren of stop te zetten.
meterstanden doorgeven?
Als je geen slimme meter hebt, dan vragen wij je om de meterstanden aan ons door te geven. Zodra wij de meterstanden van je nodig hebben, dan ontvang je hier altijd bericht van via e-mail en via mijn omgeving. Zo hebben wij de meterstanden bijvoorbeeld altijd nodig bij start van het energiecontract, na ieder jaar en bij mogelijke wijzigingen zoals een verhuizing.
Via mijn omgeving geef je zelf jouw verhuizing door. Hier kun je de verhuisdatum (naar je nieuwe locatie) en uithuisdatum (vanuit je oude locatie) invoeren. Je mag maximaal drie maanden overlap hiertussen hebben. Oftewel: je mag maximaal drie maanden twee locaties op hetzelfde energiecontract hebben. Heb je langer energie nodig op twee locaties? Dan zul je voor jouw nieuwe locatie een nieuw energiecontract bij ons moeten afsluiten.
doorgeven?
Je kunt de meterstanden eenvoudig doorgeven via mijn omgeving. Dat is gemakkelijk, want als wij bijvoorbeeld een foto van je meter nodig hebben, dan kun je die direct met je telefoon maken en uploaden. Lukt dit niet ? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je dan verder.
Via mijn omgeving geef je zelf jouw verhuizing door. Hier kun je de verhuisdatum (naar je nieuwe locatie) en uithuisdatum (vanuit je oude locatie) invoeren. Je mag maximaal drie maanden overlap hiertussen hebben. Oftewel: je mag maximaal drie maanden twee locaties op hetzelfde energiecontract hebben. Heb je langer energie nodig op twee locaties? Dan zul je voor jouw nieuwe locatie een nieuw energiecontract bij ons moeten afsluiten.
Waarom moet ik dan alsnog
de meterstanden doorgeven?
Het kan zijn dat wij toch vragen om jouw meterstanden, ook al heb je een slimme meter. Vaak is dit als wij jouw meterstanden niet kunnen uitlezen, omdat de meter is ingesteld als "niet uitleesbaar". Ook kan het zijn dat jouw meter een storing heeft. Krijg je van ons een meterstanden verzoek, maar wil je liever dat wij jouw slimme meter automatisch uitlezen? Neem dan contact op met je netbeheerder om de meter op afstand uitleesbaar te maken.
had verwacht. Hoe kan dat?
Wij lezen altijd direct jouw slimme meter uit en laten op basis daarvan jouw verbruik zien. Het komt zelden voor dat de standen van jouw slimme meter niet kloppen. Is jouw verbruik hoger dan je had gedacht? Kijk dan eens kritisch naar je woning. Misschien heb je in sommige ruimtes onnodig de verwarming aan, of gebruiken sommige apparaten onnodig veel stroom. Twijfel je echt of jouw meter wel goed werkt? Neem dan contact op met jouw netbeheerder.
Via mijn omgeving geef je zelf jouw verhuizing door. Hier kun je de verhuisdatum (naar je nieuwe locatie) en uithuisdatum (vanuit je oude locatie) invoeren. Je mag maximaal drie maanden overlap hiertussen hebben. Oftewel: je mag maximaal drie maanden twee locaties op hetzelfde energiecontract hebben. Heb je langer energie nodig op twee locaties? Dan zul je voor jouw nieuwe locatie een nieuw energiecontract bij ons moeten afsluiten.
zichtbaar in de app?
Jouw verbruik is alleen zichtbaar als je een slimme meter hebt. Heb je wél een slimme meter, maar zie je toch geen verbruik? Dit kan een aantal oorzaken hebben. Mogelijk heeft jouw meter een storing of is de meter niet op afstand uitleesbaar. Het beste is dan om contact op te nemen met jouw netbeheerder. Zij kunnen je hier verder mee helpen.
Let op dat jouw meter altijd een paar dagen achter loopt.
altijd een paar dagen achter?
Wij krijgen de data over jouw verbruik nooit direct door van de netbeheerder. Helaas zit hier altijd een vertraging in van 1-3 dagen. Wij hebben dit ook graag sneller, maar geduld is een schone zaak.
bekijken?
Je ontvangt iedere maand jouw termijnfactuur via de e-mail. Eens per jaar ontvang je daarnaast jouw jaarafrekening, ook via e-mail, waarin we jouw energiekosten verrekenen met de door jou betaalde termijnfacturen.
Ook kun je al jouw termijnfacturen en jaar- of eindafrekeningen overzichtelijk terugvinden via de mijn omgeving. Daar kun je de rekeningen ook direct downloaden voor jouw eigen administratie.
ontvangen?
Noord Energie is een digitale energieleverancier en maakt daarom geen gebruik van post. Wij sturen onze termijnfacturen per e-mail naar je op. Ook zijn de facturen altijd inzichtelijk via de “mijn omgeving”.
Via mijn omgeving geef je zelf jouw verhuizing door. Hier kun je de verhuisdatum (naar je nieuwe locatie) en uithuisdatum (vanuit je oude locatie) invoeren. Je mag maximaal drie maanden overlap hiertussen hebben. Oftewel: je mag maximaal drie maanden twee locaties op hetzelfde energiecontract hebben. Heb je langer energie nodig op twee locaties? Dan zul je voor jouw nieuwe locatie een nieuw energiecontract bij ons moeten afsluiten.